גיבויים ושרידות

תוכן עניינים

מאמר זה עוסק בגיבויים, מדוע יש לגבות וכיצד יש לגבות בתוכנת פריוריטי זום ופריוריטי.

מדוע יש צורך בגיבוי?

האם באמת יש צורך לענות על שאלה מסוג זה?
דמיינו לרגע שאתם מגיעים כמו בכל בוקר למשרד, ולפתע אתם מגלים לתדהמתכם, שצינור המים של השירותים התפוצץ והציף את כל המשרד.

לאחר שהמים נוקזו והצינור תוקן, אתם מתיישבים לפתוח את המחשב שעליו מותקנת התוכנה ופתאום אתם מגלים שהמחשב ניזוק קשות מההצפה ולא ניתן לעבוד איתו יותר. במקרה כזה, אם לא ביצעתם גיבוי, כל המידע אבד לנצח!
מכה כזו לעסק קטן או גדול יכולה להיות קטלנית.

מחקרים מראים שחברות שלא חוזרות לתפקוד מלא תוך חודש מיום האסון, כנראה לא ישרדו את השנה הקרובה.
אם רק הייתם מקפידים לגבות את המערכת, בתהליך פשוט וזול, זה היה יכול להראות אחרת. זמן ההשקעה בגיבוי הוא כמעט אפסי ובהתחשב בנזק שהיא מונעת, הרי זו הצעה "שלא ניתן לסרב לה".

כיצד מבצעים גיבוי

תחילה נסביר את ההבדל בין גיבוי פנימי לגיבוי חיצוני.

גיבוי פנימי- הוא גיבוי שנעשה על השרת עצמו ז"א על אותו מחשב רק בספרייה אחרת.
מכאן אנו מבינים שאם חס וחלילה המחשב ייפול, הגיבוי שבתוכו לא יוכל לסייע לנו, מכיוון שהוא יושב על אותה החומרה ולא יהיה זמין אלינו.
גיבוי חיצוני- הוא גיבוי הנמצא על חומרה שהיא חיצונית לשרת, זה יכול להיות כונן חיצוני או אפילו דיסק און קי.

הוראות לביצוע גיבוי בפריוריטי זום ופריוריטי

בכל פעם שניכנס למערכת עם משתמש Tabula, במידה והגיבוי אינו מעודכן, נקבל הודעה מתי בוצע הגיבוי האחרון. במידה ואכן קיבלנו הודעה שכזו כנראה שיש בעיה עם הגיבוי האוטומטי ולכן כדאי לנקוט בצעדים הבאים:

  1. גיבוי יזום (ידני)
    ביצוע גיבוי באופן יזום, יש להפעילו מתוך תוכנת זום\פריוריטי.
    1. ניתן לעשות זאת דרך מנהל מערכת >> תחזוקה שוטפת >> ולהפעיל את התוכנית ביצוע גיבוי יומי. בעת הפעלת הגיבוי היומי יפתח מעין מסך לבן עד לסיום הרצת התוכנית. מאד מומלץ, לא לבצע שום דבר אחר בזום בזמן הרצת הגיבוי.
  2. גיבוי אוטומטי
    ביצוע גיבוי בעזרת ה- task scheduler (אוטומטי) כבר מוגדר במערכת.
    ברירת המחדל היא ביצוע גיבוי יומי כל יום ב 00:00 אך ניתן ורצוי לוודא שתהליך זה אכן מתבצע לאחר שהתקנו את הזום.
    1. ביום למחרת (הפעם הראשונה שאמור להתבצע הגיבוי) נבדוק את תיקיית הגיבוי על השרת, ניתן למצוא אותה בספריית zoom*\backup\data. ( * zoom  היא תיקיית ברירת המחדל שבה הותקנה התוכנה אך זה אינו מחייב).
    2. בתיקייה זו נראה שעבור כל חברה שקיימת במערכת, ישנה תיקייה עם הקוד שלה(ממסך חברות).בתוך כל ספרייה נמצא קובץ הגיבוי BAK. XYZ והקובץ XYZ.trn.
  3. קליק ימני על קובץ ה bak ובחירה במאפיינים יראה לנו את התאריך שבו הוא נוצר אם התאריך הוא תאריך עדכני מסקנה שהגיבוי עובד.
  4. כדאי לוודא זאת עבור כל התיקיות של כל החברות.
  5. את התיקייה backup  כולה רצוי להעתיק להתקן חיצוני כל כמה זמן, כדי להבטיח את שרידות המידע.
  6. במידה ולא מתבצע גיבוי בצורה אוטומטית יש לבדוק האם ה-service  של ה scheduler tabula task מאותחל  דרך ה-administrative tools  ב- control panel.

3. גיבוי מותאם אישית

כפי שהוזכר לעיל הגיבוי מתבצע באופן אוטומטי בסוף היום. בכדי לשנות את אופן ביצוע הגיבוי נדרש להתקין את ה tabula task manager. ההתקנה נעשית מהשרת בלבד.

ההוראות הבאות מתארות כיצד ניתן להגדיר כלל גיבוי מותאם אישית:

  • כניסה ל-מנהל מערכת >> תחזוקה שוטפת >> התקנת  task scheduler.
  • לאחר ההתקנה יהיה אפשר להשתמש ב scheduler tabula task.
  • נפתח את ה-task list.
  • ונגדיר כלל חדש לגיבוי (נלחץ על ADD).
  • נמלא את השדה  Description בתאור של הגיבוי למשל mid day backup.
  • נוודא שמסומן וי ב active.
  • נסמן באיזה ימים בשבוע/יום בחודש נרצה שיתבצע הגיבוי.
  • בשדה at: נקליד 12:00 ככה יתבצע גיבוי באמצע היום. ישנה אפשרות לציין כל כמה זמן לבצע גיבוי בדקות, במקום לציין יום ושעה בשדה   every.
  • בשדה company  נבחר את החברה שעבורה יתבצע הגיבוי.
  • בשורת ה-command   מגדירים מה היא המשימה שאותה הזום צריך לבצע. אנו נרצה לתת לו את הפקודה בצע גיבויי שהיא אותה פקודה שמוגדרת במשימה daily backup.
  • יש לצאת מהמשימה שאנו מגדירים כעת ע"י לחיצה על OK.
  • לעמוד על שורת המשימה daily backup  ולבחור ב modify.
  • בשורה command להעתיק את כולה ולהדביק בשורת ה- command של הכלל החדש שיצרנו וללחוץ על OK.
  • כעת יש לעשות הפעלה מחדש ל task scheduler.נעשה זאת ע"י בחירה ב  task scheduler stop. ומייד לאחר מכן task scheduler start .
  • מה שנשאר הוא לבדוק שאכן מתבצע הגיבוי כמתוכן אחרי 12:00 כפי שהוסבר בסעיף 2.3.


0 / 5. 0

צרו קשר
ונחזור אליכם במהרה
מאמרים נוספים
פתיחת קריאת שירות
דילוג לתוכן