טעינת נתונים לתוכנה באמצעות שימוש במחולל ממשקים למסכים

תוכן עניינים

כולנו נתקלים במקרים שבהם יש לטעון לתוכנה מספר רב של רשומות, למשל: רשימת פריטים חדשים מספק, רשימת אנשי קשר שקיבלנו לאחר אירוע שיווקי או הסבת נתונים מהתוכנה הקודמת לפני תחילת העבודה.

בתוכנה קיים מחולל ממשקים המאפשר לטעון נתונים מקובץ אל כל אחד ממסכי התוכנה. הממשק מדמה הקלדה של משתמש, כך שכל המגבלות החלות על משתמש המקליד נתונים חלות גם על הממשק.

המאמר מתאר שימוש בסיסי במחולל הממשקים באמצעות דוגמא של טעינת רשימת פריטים מקובץ EXCEL למסך כרטיס פריט. במאמר הבא בנושא ממשקים נציג בנייה ושימוש בממשק מדורג, המאפשר לטעון רשומות למסך ולמסכי הבן שלו. המאמר מבוסס על שימוש בתוכנת "פריוריטי זום" ומתאים לשימוש בכל גרסאות "פריוריטי זום" ופריוריטי. 

הכנות מוקדמות:

  1. תוכנת EXCEL.

2. קובץ EXCEL הכולל עמודות מק"ט, תאור מוצר, משפחת מוצר, יחידה ומחיר. אין חשיבות לסדר העמודות.

3. בחברת הדגמה, יש להגדיר במסך משפחות מוצר (ניהול מלאי > מוצרים > משפחות מוצר > משפחות מוצר) את משפחות המוצר הבאות(משפחה ותאור משפחה): 001 מחשבים אישיים, 002 שרתים, 003 תוכנות.

בניית הממשק במחולל ממשקים למסכים:

היכנסו למסך מחולל ממשקים למסכים (מנהל מערכת > ממשקים > ממשקים למסכים > מחולל ממשקים למסכים)

ועדכנו את השדות הבאים:

  • שם ממשק – קוד המשמש את התוכנה לזיהוי הממשק. כדי להבדיל את הממשק שייצרתם מממשקים קיימים ולהקל על איתורו במועד מאוחר יותר, מומלץ לתת קידומת מיוחדת לשם הממשק, לדוגמא, לממשק שלנו נקרא TZ_Parts כאשר TZ_ היא הקידומת.
  • כותרת – הכותרת תופיע ברשימת הממשקים כאשר נריץ את התוכנית הרצת ממשק. כדי שהממשק יופיע בראש הרשימה, ניתן לרשום בתחילת הכותרת את הספרה 0, במקרה שלנו "0 טעינת פריטים".
  • שם מודול – לצורכי התוכנה עדכנו "פיתוח פרטי".
  • להתעלם מאזהרות – סימון העמודה יגרום לממשק להתעלם מהודעות אזהרה שיופיעו במסך במהלך פעולתו. אם לא נסמן את העמודה, הממשק לא יטען רשומות שיגרמו להופעת הודעות אזהרה וירשום את הודעות האזהרה בדו"ח שגיאות.
  • גודל רשומה – גודל הרשומה בקובץ הנטען. במקרה שלנו אורך הרשומה לא רלוונטי ולכן נעדכן בשדה שרירותית 1000.
  • שם קובץ – שם הקובץ במקרה שלנו יהיה parts.txt, אם לא נציין את הנתיב בו הקובץ נמצא, התוכנה תיגש לתיקיית החברה בנתיב zoom\system\load במחשב השרת. במקרה שלנו, אנחנו מבצעים את הטעינה לחברת הדגמה ולכן המערכת תיגש ל zoom\system\load\demo\parts.txt

סוג קובץ – מופרד ע"י TAB.

5 / 5. 324

צרו קשר
ונחזור אליכם במהרה
מאמרים נוספים

TTS (Tabula Task Manager)

תוכנית ה Scheduler Task Tabula  – מריצה באופן אוטומטי תוכניות Priority במועד ובתדירות שנקבעו מראש.ה-TTS מותקן ומופעל

קרא עוד »
פתיחת קריאת שירות
דילוג לתוכן