היערכות בתוכנית פריוריטי לרגולוציה של רשות המיסים – הקצאת מספר לחשבונית

תוכן עניינים

בראשון לינואר 2024 רשות המיסים עומדת להעביר רגולציה חדשה, כזו שעומדת להשפיע על הדרך שבה כל עסק גדול במדינה יתנהל. הרגולציה מתכנסת תחת חוק בשם ״חוק התייעלות כלכלית״ שמטרתו לשנות את דרך הפקת חשבוניות המס במדינה שעסקים גדולים מנפיקים ללקוחותיהם. 

חוק ההתייעלות כלכלית – ההשפעה בשטח

החוק החדש הולך להשפיע בצורה נרחבת על כלל העוסקים המורשים במדינת ישראל אשר מעניקים שירותים וגובים תשלום מעסקים אחרים (מוכרים גם כעסקי B2B), וזאת כחלק מהניסיון של המדינה להילחם בתופעה הנרחבת של הנפקת חשבונות פיקטיביות לצרכי העלמות מס או עבירות צווארון לבן אחרות.

במסגרת החוק, כל בעל עסק יקבל מספר הקצאה מיוחדת לחשבוניות המס שהוא מנפיק ללקוחותיו. חשוב לדעת כי מספר הקצאה לחשבוניות מס צריך להיות מונפק גם הוא. 

החוק החדש קובע כי מספר הקצאה לחשבוניות מס יהיה חייב להיות מונפק בעבור כל עסקה בגובה העולה על 25,000 ש״ח בכדי שהם יוכלו לקזז את המע״מ. 

מהרגע שהחוק ייכנס לתוקף, כל בעל עסק שעונה על ההגדרה יצטרך להשתמש במערכות העדכניות ביותר שמאושרות על ידי המשרד ופועלת על פי התקנות החדשות.

כלומר, החל מאותו רגע יהיה על כל בעל עסק להגיש את החשבונית דרך אותה מערכת במטרה לקבלת מספר הקצאה לחשבוניות המס שלו. רק לאחר שהרשויות יאשרו את החשבונית שלו ויוודאו שהיא תקינה, הוא יוכל לעבור תהליך קבלת מספר הקצאה לחשבוניות, מהן הוא יוכל לקזז את סכום המע״מ הרלוונטי לחשבוניות המוגשות.

היערכות בתוכנית פריוריטי לרגולציה של רשות המיסים

צורך בשינוי מהותי

הכנסת השלב הנוסף בהנפקת החשבונית, כזה שמצריך קבלת מספר הקצאה לחשבוניות מכריח את כל מי שהדבר רלוונטי בעבורו לבצע חשיבה מחדש. מערכות הוצאות החשבוניות הישנות שעבדתם איתם כבר לא בהכרח מתאימות לעידן החדש שאנחנו נכנסים אליו, ולא בטוח שהם יוכלו לסייע לכם לקבל מספר הקצאה מיוחדות לחשבוניות.  

לא מעט בעלי עסקים דואגים מהשינוי החדש – ודי בצדק. כל הסיפור מכריח אותנו לבצע חשיבה מחדש אודות ההתנהלות העסקית ורישום החשבוניות, אך גם כאן תוכנת פריוריטי תוכל לעמוד לרשותכם. 

חשוב להיערך לשינוי כבר מעכשיו 

לצערנו בעלי עסקים רבים כלל אינם מודעים לשינוי הנדרש, מה שעלול לסבך אותם בלא מעט בעיות בעתיד הקרוב. ככל שהמודעות לחוק החדש הולכת ועולה כך אנשים מבינים כי תוכנת הניהול והמחשוב שאיתם הם עובדים אינה מספקת להם את השירותים הרצויים וכי הם כנראה צריכים לבצע שינוי מסלול מחדש. זוהי הסיבה שגם היום אנשים רבים בוחרים לעשות את המעבר ולהתחיל לעבוד עם תוכנת פריוריטי. 

אם חיפשתם ברשת ״רגולציה של רשות המיסים תוכנת פריוריטי״ בוודאי נתקלתם באינספור מאמרים גדושים ומבלבלים, אבל אנחנו כאן בכדי לעשות לכם קצת סדר בנושא. חשוב שתדעו כי התוכנה עברה בתקופה האחרונה שינויים ועדכוני גרסה מקיפים שנועדו לסייע לכם, בעלי העסקים, להתמודד עם הדרישות החדשות של רשויות המיסים. 

שיתוף הפעולה של התוכנה עם הרשויות

בכדי שכמה שיותר בעלי עסקים בישראל יוכלו לבצע התאמות מהירות וקלות אל החוקים החדשים שהתווספו, תוכנת פריוריטי עובדת בצורה צמודה עם רשויות המס השונות ומקפידה להתעדכן ממקור ראשון אודות כל השינויים והדרישות הרלוונטיות.

החברה מקפידה לעשות זאת בכדי למנוע מלקוחותיה מקרים לא נעימים שעלולים להידרדר גם לאירועים משפטיים של ממש העלולים לגרום לתסבוכות רבות.  

רגולציה של רשות המיסים בתוכנת פריוריטי

התוכנה האהובה ביצעה מספר שינויים מהותיים בהתנהלות ובמבנה שלה על מנת שהיא תוכל להעניק ללקוחותיה מענה מדיוק לדרישות החדשות של רשויות המס:

  • החברה שולחת לכל בעלי התוכנה הסבר מפורט שיבהיר את תהליך העדכון ותהליך העבודה החדש.
  • עסקים וחברות אשר עובדים עם שירות הענן של החברה יקבלו את העדכון באופן אוטומטי, כך שהם יוכלו פשוט לשדרג לגרסה עדכנית שכוללת בתוכה את הכלים והדרישות של רשויות המיסים.
  • תהיה אפשרות לבצע קישוריות בין הפעולות, כך שהחשבוניות שמונפקות בעבור חברה מסוימת יועברו באופן ישיר אל רשויות המיסים. חשוב לזכור כי זו אינה אופציה שקיימת כרגע, אך היא צפויה לעלות לאוויר בעתיד הקרוב. 

על מנת שתוכלו להנות מכל העדכונים החדשים של התוכנה, חשוב לוודא כי על מכשירי החברה השונים מותקנת התוכנה העדכנית ביותר עד לסוף שנת 2023. רק כך תוכלו להיות בטוחים שיש לכם את כל התוספים שיעזרו לכם לעקוב אחר החוק החדש. 

אנחנו ב- Priority Guru מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר בבלגאן ולעזור לכם לנווט בנבכי החוק החדש שעומד להשפיע על החיים שלנו בקרוב מאוד. אם אתם עדיין לא משתמשים בתוכנת פריוריטי אנחנו ממליצים לכם לבצע את המעבר מהר ככל האפשר, בכדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם עומדים להוציא חשבוניות (וקבלות עבור עמותות) בהתאם לחוק ובצורה היעילה והנוחה ביותר.

ניתן להטמיע את התוכנה עבור עסקים בכל הגדלים והיא ניתנת להתאמה מלאה לצרכי הארגון בו היא פועלת. במידה ויש לכם שאלות נוספות נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון: 073-7373022.

5 / 5. 53

צרו קשר
ונחזור אליכם במהרה
מאמרים נוספים
פתיחת קריאת שירות
דילוג לתוכן