חשיבות הטמעת מערכת erp בעסקים

תוכן עניינים

מערכת erp הינה מערכת אינטגרטיבית לתכנון משאבי הארגון (Enterprise Resource Planning System). מערכת זו מבצעת עיבוד נתונים של כלל המשאבים בארגון. המערכת מאפשרת לכל עובדי הארגון על מחלקותיו השונות, לשלוף נתונים מסונכרנים וחכמים מתוכה. המידע המשותף והאינטגרטיבי המצוי במערכת, מאפשר לקבל החלטות מושכלות ומדויקות בכל הנוגע לתכנון משאבים. מערכות erp מחולקות למודולים שונים המאפשרים יישום של פונקציות מגוונות. ישנן מערכות erp שונות המיועדות לצרכים ארגוניים שונים. במאמר זה נדון בחשיבותה של הטמעת מערכת erp בעסקים ונעמוד על יתרונותיה של מערכת זו.

מדוע כדאי להטמיע מערכת erp בעסק שלכם

הטמעת פריוריטי, שזו למעשה מערכת erp שיש בה פונקציות מובנות מן המוכן, זולה הרבה יותר מפיתוח מערכות ייעודיות עבור כלל מחלקות הארגון. בנוסף, מתאפשרת אחידות והומוגניות בין המחלקות השונות המשתמשות באותה מערכת. כך ניתן לקבל מידע רוחבי על הארגון בצורה מרכזית בלי לבצע את המעבר המבלבל בין ממשקים שונים ומערכות שונות. לדוגמא, בארגון שאין בו מערכת erp, על מנת להפיק דוח על תחזית רווחיות של מוצר מסוים, יידרש מטמיע מערכות מידע לשלוף נתונים ממחלקת ניהול המוצר, ממערכת הייצור ומהנהלת החשבונות בנפרד. לאחר מכן, יהיה עליו לאחד אותם לדוח אחד בעבודה ידנית סיזיפית. הקושי והבעייתיות שבדינאמיקה זו, גורמת לחברות רבות לוותר מראש על דוחות ניהוליים, או להסתפק בנתונים כלליים ופחות מדויקים. מערכת erp מאפשרת להפיק דוחות אינטגרטיביים ומדויקים שפותרים את הבעייתיות הזו.

יתרונותיה של הטמעת מערכת erp בעסק

ניתן למנות מספר יתרונות בולטים להטמעת מערכת erp בעסק שלכם:

  • זמינות רבה של מידע – האדם שיושב בראש כל מערכת ארגונית נדרש לקבל החלטות על סמך שקלול של נתונים רבים בכל זמן נתון. המידע הזה הוא רב ומגוון והוא מגיע מכל מחלקות הארגון, החל במחלקת הנהלת חשבונות וכלה בשירות לקוחות. מערכת erp שאוספת ומעבדת את כל הנתונים הנדרשים, מאפשרת למנהל המערכת לשקלל נתונים אלו בקלות ובמהירות.
  • נהלי עבודה מובנים – טעויות אנוש הן חלק בלתי נפרד משגרת העבודה בכל ארגון. אולם, ניתן להפחית בהרבה את סך הטעויות הללו באמצעות הקניית נהלי עבודה מובנים לכל מחלקות הארגון. מערכת erp המוטמעת כהלכה, מאפשרת לעובדים להיצמד לנהלי העבודה ובכך מפחיתה את סך הטעויות המתרחשות כתוצאה מחוסר מודעות לנהלים.
  • גמישות לפי סוג החברה – ניתן להתאים מערכות erp לצרכים השונים של כל ארגון. מערכת זו מאפשרת הוספה דינאמית של שדות לפי הצורך והיא יכולה להתממשק בקלות לשלל מערכות אחרות כגון מערכות אחזקה או מערכות טלפוניה.
  • רווחיות גדולה יותר – בכל ארגון ישנם תהליכי עבודה פחות יעילים שעשויים לגרום לאובדן רווחים. מערכת erp עשויה לייעל תהליכים אלו מכיוון שהיא מאפשרת אינטגרציה בין כלל הנתונים של המחלקות השונות. כך, הזמינות של ארגון המלאי, מועדי אספקת המוצרים והתמחור שלהם יכולים לבוא לידי ביטוי בייעול של תהליכים עקב בקרה טובה ומדויקת יותר.
  • דוחות מדויקים יותר – בעזרת מערכת erp ניתן להפיק מגוון גדול של דוחות שונים בהתאם לצורך. הגדרה נכונה של הדוחות, מאפשרת לשלוף את הנתונים הנכונים והרלוונטיים לכל צורך של החברה.

היכן מומלץ לבצע התקנה של מערכת erp

ניתן לבצע התקנה של מערכות erp באמצעות חברות שונות. אולם, בעת בחירת החברה הנכונה עבורכם, מומלץ לשים לב למספר פרמטרים כגון הוותק והניסיון של החברה, סוג הפרויקטים שהיא עבדה עליהם, המלצות על החברה ועוד. חברת פריוריטי גורו מבצעת הטמעה ויישום של מערכות erp פריוריטי כבר למעלה מעשר שנים. בין לקוחות החברה ניתן למצוא חברות מתחומי המסחר, התעשייה וכן חברות שירותים שונות. נשמח לעמוד לשירותכם ולספק לכם מערכת erp מצוינת שתתאים בדיוק לצרכים הארגוניים שלכם.

5 / 5. 98

צרו קשר
ונחזור אליכם במהרה
מאמרים נוספים

TTS (Tabula Task Manager)

תוכנית ה Scheduler Task Tabula  – מריצה באופן אוטומטי תוכניות Priority במועד ובתדירות שנקבעו מראש.ה-TTS מותקן ומופעל

קרא עוד »
פתיחת קריאת שירות
דילוג לתוכן