ניהול מחסן נכון? איך עושים את זה

תוכן עניינים

ניהולי מחסנים בסביבה המודרנית זו ממש לא משימה פשוטה, קיימים כיום מחסני ענק לעסקים, בהם נדרשת התנהלות לוגיסטית מחושבת, נכונה ומדויקת.
כיצד מנהלים מחסן בצורה ראשונה מבלי ללכת לאיבוד?

ניצול נכון של השטח – אחסון וסידור מדפים

שיש כמות גדולה של סחורה, הסדר הוא העוגן המרכזי שלכם. חלקו את החפצים למחלקות, סדרו את המחסן לאגפים ובתוכם למדפים ומחלקות. ללא סדר, או כאשר יש בו ליקויים, תרגישו זאת מהר מאוד ותאבדו שליטה על הארגון במחסן. תנו היגיון לסדר שתבחרו, הבהירו אותו לכלל העובדים. כאשר החוקים ברורים לכולם המחסן ישמר צורתו.

הורדת אבן מהלב – הפכו את הניהול לממוחשב

אין ספק שהטכנולוגיה מקלה עלינו את העבודה. באמצעות ניהול ממוחשב תוכלו לשלוט בקלות וביעילות בסחורה הנכנסת והיוצאת מהמחסן שלכם. תוכלו לחסוך באנשי צוות וכוח אדם ולהעסיק עובדים מעטים יותר ומיומנים יותר כאשר תוכלו לסמוך עליהם בתפעול המערכת.

מספור פריטים ושימוש בברקודים

בסך הכל מדובר בשיטות עבודה פשוטות אך היעילות שלהם גבוהה להפליא. הם חוסכים שעות של עבודה סיזיפית מיותרת של הקלדת מספרים סידוריים של מוצרים ובין היתר גם מונעים טעויות שהעובדים עלולים לעשות והמכונות – לא.

חלוקת שטחי האחסון השונים

במחסנים גדולים עם מוצרים שונים יש צורך בחלוקה לאזורים שונים מכמה סיבות.
א – מוצרים שונים דורשים תנאי אחסון שונים, מוצרים שבירים צריכים שמירה יותר קפדנית, מוצרים גדולים לא יוכלו להסתדר על אותו מדף עם הקטנים ואפילו לעיתים יש צורך לשמור מוצרים בטמפרטורות שונות והם לא יוכלו להמצא באותו חלל. החלוקה צריכה להיות הגיונית על פי סוג המוצר.
ב – סדר. החלוקה לפי קטגוריות וסיווג הגיוני מייעלת את ההתמצאות בתוך המחסן ומאפשרת הבנה ושמירה על הסדר ועל ייעול מקום העבודה כולו.

ניהול לוגיסטי נכון זה המפתח

אובדן מוצרים וחומרי גלם, מצב של קלקול מוצרים ופגות תוקף, עיכובים בזמני האספקה ללקוח – כל אלו יובילו להפסדים גדולים ברווחים של החברה. ניהול נכון של מחסני חברות וגופים גדולים משפיע משמעותית על התפקוד הכולל של החברה, והיא לא תוכל להרשות לעצמה מצב של חוסר סדר וכאוס במחסנים. הצורה היחידה להימנע מהעניין כאומר הוא לשמור על הסדר.

המלצה שלנו – תנו למקצועים לעזור

על מנת למנוע מצבים אלו של הפסדים הקדימו תרופה למכה – השתמשו בשירות של אחת מחברות הארגון וניהול המחסנים הגדולות שיעזרו לכם ליצור סדר נכון עבור המחסן המסוים שלכם ויעזרו גם בתהליך השמירה עליו. יבנו עבורכם מערכת ניהול ממוחשבת מתקדמת ויעילה ויהפכו את כל התהליך לאפשרי, נוח עם מינימום תקלות. אחת החברות המומלצות ביותר כיום בשוק היא פריוריטי גורו. לקוחותיה מספרים על הנחת ששירות החברה העניקה להם, מעידים על השירות הנעים ועל היעילות בה עבדו.

5 / 5. 115

צרו קשר
ונחזור אליכם במהרה
מאמרים נוספים
פתיחת קריאת שירות
דילוג לתוכן