כל מה שחשוב לדעת על יישום פריוריטי
הנתונים של כל בית עסק קטן כגדול הם המנוע החזק ביותר של הכלכלה כיום. מערכת ERP היא כבר מזמן לא פריווילגיה אלא הכרח עסקי חשוב. יישום פריוריטי בארגונים בין אם קטנים ובין אם גדולים מציעה פתרון מקיף לניהול כלל פעילות העסק.
מכספים ועד שרשרת אספקה ומיחסי לקוחות (CRM) ועד לניהול פרויקטים, התוכנה תעניק לכם את היכולת הטובה ביותר לפרודוקטיביות גבוהה. יחד עם זאת, עוצמתה של המערכת היא לא רק בפיצ'רים שלה, אלא באופן שבו היא מיושמת בפועל בארגון.
יישום פריוריטי – הרבה מעבר לעוד תוכנה
תוכנה זו היא הרבה יותר מעוד תוכנת הנהלת חשבונות רגילה. זוהי פלטפורמה אינטגרטיבית המאפשרת לארגון לפעול כגוף אחד. המערכת מורכבת ממודולים עצמאיים אך משולבים כמו מודול הייצור, מודול משאבי אנוש ומודול הניהול הפיננסי כאשר כל אחד מהם מותאם לתחום פעילות אחר.
המבנה המודולרי של Priority מאפשר גמישות רבה. החל מגרסת Priority Zoom הקלה והמהירה המותאמת לעסקים קטנים וסטארט אפים בזכות נגישותה המלאה מהענן והפוקוס על תהליכי ליבה כמו רכש ואישורים במובייל ועד Priority Pro שהינה גרסה ארגונית מלאה המספקת פתרונות מורכבים כולל תמיכה בניהול פעילות בארצות הברית ויכולות פיתוח אפליקציות שהינן מותאמות אישית. הגמישות הזו היא שמחייבת תהליך יישום מקצועי ומדויק.
מה זה יישום פריוריטי ולמה הוא שלב קריטי להצלחת העסק
יישום פריוריטי הוא תהליך התרגום של צרכי הארגון והתהליכים העסקיים הייחודיים שלו. זהו שלב קריטי במיוחד משום שמערכת Priority אינה רק מערכת ERP – היא למעשה תוכנה לניהול עסק המאגדת את כל המידע, התהליכים והפעילות בארגון תחת פתרון אחד.
כשל ביישום עלול ליצור עומס עבודה מיותר, להאט תהליכים ולפגוע ביכולת של המערכת לשרת את היעדים הארגוניים.
הצלחת הטמעת תוכנת פריוריטי בעסק תלויה ביישום מכמה סיבות עיקריות:
- ייעול תהליכים – היישום מאפשר לא רק להעתיק תהליכי עבודה ישנים, אלא לייעל אותם. האפיון המקצועי מזהה כפילויות, חסמים ותהליכים ידניים וממיר אותם לזרימת עבודה אוטומטית וחכמה בתוך המערכת.
- אמינות הנתונים ובקרה – יישום פריוריטי מקצועי מבטיח שהנתונים יוזנו ויאספו באופן רציף ונכון ומאפשרים למנהלים לקבל תמונת מצב מדויקת בזמן אמת. ניהול ובקרת תקציב למשל תלויים לחלוטין באמינות הנתונים המוזנים במהלך שלב היישום.
- היענות לצרכי המשתמש – ללא התאמה אישית והדרכה ממוקדת המשתמשים לא יאמצו את המערכת. יישום נכון מבטיח שהמשתמשים ירגישו שהמערכת עובדת עבורם ולא להיפך.
מה כולל התהליך של יישום פריוריטי
מערכת פריוריטי היא מערכת מורכבת הבנויה ממודולים שונים שיש להתאים לכל מחלקה בארגון. כדי להבטיח מעבר חלק, כל פרויקט הטמעה דורש שיטת עבודה מובנית וניסיון רב, הכוללת את השלבים הבאים:
- אפיון מפורט והיכרות מעמיקה עם העסק – שלב ראשון ומהותי הוא לימוד מעמיק של תהליכי העבודה הקיימים בכל מחלקה. המטרה היא לאפיין בצורה מסודרת את הצרכים העסקיים, להבין את דרך העבודה הייחודית לכל משתמש ולהתאים את המודולים של פריוריטי לתמונה המלאה.
- הסבת נתונים ממערכות קודמות – זהו שלב טכני קריטי. הנתונים הקיימים ביניהם לקוחות, ספקים, מוצרים, תנועות יומן, מלאי פתיחה ועוד מוסבים, מטוהרים ומותאמים לפורמט של המערכת החדשה.
- הטמעת פיתוחים ייחודיים וקונפיגורציה – בשלב זה המערכת מוגדרת בהתאם לאפיון. אם נדרשים פיתוחים ייחודיים או בניית ממשקים למערכות חיצוניות הם מיושמים כעת כדי לענות על צרכיי הארגון הספציפיים.
- הדרכה ממוקדת וניהול ידע – הצלחת הפרויקט תלויה ברמת השליטה של המשתמשים. המטמיעים מבצעים הדרכות אישיות לכל משתמש בסביבתו תוך שימוש בנתונים אמיתיים של החברה. בנוסף נכתבות הוראות הפעלה מפורטות אשר מותאמות לתהליך העבודה הספציפי של כל משתמש.
- ליווי ותמיכה שוטפת לאחר העלייה לאוויר – גם לאחר תחילת העבודה, הצוות המטמיע ממשיך ללוות את המשתמשים בעבודתם השוטפת ומספק סיוע טלפוני ומענה על שאלות. במידת הצורך, מתבצע חיבור מרחוק למחשב המשתמש לשם מתן סיוע והדגמה עד להשגת שליטה מלאה ועצמאות תפעולית.
טעויות נפוצות בתהליך יישום פריוריטי
הימנעות מטעויות נפוצות היא חצי מהדרך להצלחת התהליך. חשוב לשים לב לטעויות הנפוצות על מנת שתוכלו לבצע יישום מוצלח. הטעויות הנפוצות הן לרוב:
- התעלמות משלב האפיון המוקדם – הזנחת האפיון מובילה לבניית מערכת שאינה תואמת את הצרכים בפועל ולצורך בתיקונים יקרים ומסורבלים בהמשך הדרך.
- הזנחת ההדרכה וניהול השינוי – ללא הדרכה אישית וממוקדת המשתמשים לא יאמצו את המערכת. מערכת לא יעילה בגלל חוסר שימוש היא כישלון פרויקט.
- הסבת נתונים לא מקצועית – הסבה שטחית של נתונים שגויים או חסרים עלולה להרוס את בסיס הנתונים החדש ולפגוע באמינות הדוחות העסקיים.
איך לבחור שותף נכון ליישום פריוריטי
בחירת הגורם המטמיע היא החלטה אסטרטגית וחשובה. כאשר מדובר על יישום ,מקצועיות וניסיון הם שני הפרמטרים החשובים ביותר.
המערכת דורשת עבודה מדויקת ורק מטמיע בעל ניסיון ומיומנות שמכיר את המערכת ואת התאמתה יכול לאפיין ולהתאים אותה לארגון בצורה חלקה וללא טעויות:
- ניסיון מוכח – חפשו שותף שהטמיע Priority בחברות מגוונות כמו חברות מסחריות, תעשייתיות, שירותים ועוד. רצוי שניסיון המטמיע יהיה לאורך תקופה ממושכת שהינה מעל 10 שנים. ניסיון זה מבטיח יכולת התמודדות עם מגוון תהליכים מורכבים.
- שיטת עבודה סדורה ומקיפה – תוודאו ששותף היישום מציע תהליך מלא הכולל את כל השלבים מאפיון והסבה, פיתוח ועד הדרכה וליווי לאחר ההטמעה.
- מומחיות בגרסאות ופיתוחים – תוודאו שמטמיע התוכנה מומחה בגרסה שאתם צריכים (Zoom או Pro) ויודע לנצל את הכלים והפיתוחים הייעודיים של המערכת בהתאם לצרכים העסקיים שלכם בין אם אתם זקוקים להתאמה מול תוכנה לניהול מלאי או כל התאמה אחרת.
יזמקו גורו – המומחים ליישום פריוריטי לעסקים
מייסדי יזמקו גורו עוסקים בהטמעת התוכנה כעשרים שנים. בין לקוחותינו נמצאות חברות מסחריות, תעשייתיות וחברות שירותים רבות ומגוונות.
אנו מלווים את הלקוחות שלנו באמצעות שיטת עבודה סדורה המבטיחה הטמעה מקצועית, הסבת נתונים מלאה, הדרכה אישית וליווי צמוד עד להשגת עצמאות ושליטה מלאה של המשתמשים בתוכנה.
אנו מחוייבים להפוך את Priority לכלי הניהול האפקטיבי והמצמיח ביותר עבור העסק שלכם.
שאלות נפוצות
איך עובדת הטמעת התוכנה בפועל?
הטמעת Priority מתחילה עם אפיון מסודר של צרכי העסק והתאמת המודולים השונים לכל מחלקה. לאחר מכן, אנשי המקצוע מבצעים הסבת נתונים ממערכות קודמות ומטמיעים פיתוחים ייחודיים הנדרשים לארגון. לבסוף, הפרויקט כולל הדרכה אישית מקיפה לצוותים, כתיבת הוראות הפעלה מותאמות לתפקיד וליווי צמוד לאחר העלייה לאוויר, כדי להבטיח שליטה מלאה ועצמאות תפעולית במערכת החדשה.
מהם שני הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת שותף יישום לתוכנה?
שני הפרמטרים החשובים ביותר הם מקצועיות וניסיון. מערכת Priority דורשת עבודה מדויקת ומיומנת ורק מטמיע בעל ניסיון המכיר לעומק את המערכת על מגוון המודולים שלה יכול לאפיין ולהתאים אותה לצרכי הארגון בצורה חלקה ויעילה.
